14 april 2014

Origami doosje zonder lijm


Hee hallo, gezellig dat je langs wipt! Vandaag een speciaal doosje, het is van origine een Origami doosje en word helemaal zonder het gebruik van lijm in elkaar gezet. Origami vind ik altijd erg intrigerend en mooi om te zien en was dan ook helemaal weg van DIT filmpje. Na enige mislukkingen (verkeerd gevouwen, teveel, te weinig en veel #%$@@## ) die in de prullenbak belanden is het gelukt om met het prachtige Afternoon Picnic Designer Series Paper dit doosje te maken.


Zijaanzicht, je ziet het doosje is helemaal dicht gevouwen. Uitgangspunt van dit doosje is een vierkant stuk Designer Series Paper. Ik heb hier een stuk van Afternoon Picnic van 12" x 12" Inch (of 30 x 30 cm) genomen.


En nu eens geen snoepjes In Da Box maar drie Ink Re-Fills op een rijtje ze passen er precies in, onwijs leuk kadootje voor je knutselvriendin!

De wikkel is versierd met uitgestanste Deco Labels Collection Framelits Dies, Petite Petals Punch (nog steeds onverminderd succesvol!), Little Leaves en Bitty Banners.

Probeer het eens, give it a go! Eerste doosje gaat misschien niet helemaal naar wens maar het gaat lukken echt! Ik had er "slechts" 3 pogingen voor nodig :P maar de aanhouder wint en het resultaat is zó gaaf!

Inge.

17 opmerkingen:

  1. Het ziet er inderdaad onwijs leuk uit!! Ik zal eens een poging wagen...
    Groetjes, Mariken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En...het proefmodel is gelukt!! Leuk zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is een heeeeel mooi doosje. Ga ik zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha en mijn proefmodel ging ook in één keer, alleen bij die laatste hoeken moest ik even nadenken, maar gelukt, prachtig doosje, net zoiets als een bootje vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onwijs gaaf dat jullie het meteen zijn gaan proberen Mariken en Gerrie! Ik kom snel even spieken op jullie blogs ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ow ik weet precies wat je bedoelt, ik heb het naar vier pogingen opgegeven :(
    Maar hij is zoooo leuk! Je doosje is helemaal toppie Inge, leuke kleuren combi ook

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauwie! Hoe gaaf is dit! Ik heb 't op mijn 'to do' lijst gezet.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben aan het vouwen en aan het doen maar volg het voorbeeld precies. Tot de laatste stap± het doosje dicht vouwen. De hoekjes pakken en dan wil het niet meer bij mij! Wat jammer, ik had het graag gemaakt voor de bruiloft van een collega!
    Ga nog maar eens een zoveelste poging doen......
    Ontzettend mooi, jouw doosje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Corien daar strandde ik ook steeds, je moet héél goed het kleine vouwtje in het midden in de gaten houden (stap 2) en precies zo vouwen als op het filmpje anders zit er geen vouw in waar wel een vouw moet zitten bij de laatste handeling.

      Verwijderen
    2. Dank je wel Inge. Ondertussen is het gelukt.
      Alleen ben ik misschien een zeurpiet:
      Heb mooi rozen papier genomen maar vind het zo zonde dat ik zoveel vouwlijnen zie.
      Zie dit bij bovenstaand doosje helemaal niet........
      Ik ga het doosje wel pimpen, misschien ben ik dan tevreden...... ;-)
      Bedankt!
      Groetjes,
      Corien.

      Verwijderen
    3. Hi Corien, door de wikkel er om heen te maken werk je al wat vouwtjes weg ;-)

      Verwijderen
  9. Had hier gister al een reactie geplaatst...maar er is iets niet goed gegaan denk ik ;-)
    Prachtig doosje!
    Nu de tijd gehad om eens te gaan proberen en hij is gelukt hoor! In één keer hihi!
    Nu nóg twee stuks weten te maken voor mijn workshopdames van morgen. Krijgen ze een kadootje vers van de pers eeehhh vouw hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk!!! Ben benieuwd hoe de dames het gaan vinden :D

      Verwijderen
  10. Super leuk doosje!
    En je kaart uit je vorige bericht, ook helemaal gaaf!!!! Zulke mooie kleuren. Ik heb gelijk even gekeken op pinterest naar nog meer voorbeeldjes.
    Groetjes,
    José

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ga ik onthouden! Ziet er super leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, leuk is dit model! Ik heb dit doosje ook al een aantal keren gevouwen, best makkelijk (als je het eenmaal doorhebt, hihi) Wat de extra vouwlijnen betreft: ergens heb ik een tutorial waarbij het midden niet wordt gevouwen. Zal eens op zoek gaan...

    BeantwoordenVerwijderen